• EMAIL

    office@aat.ro

  • Informatii

    +4 0730.596.750

29

oct.

2019

Cum să câștigi bani din anvelope uzate

de, admin Fără categorie Comentarii: fara comentarii

Comerțul internațional cu anvelope uzate s-a dublat aproape în ultimii cinci ani, conform datelor furnizate de departamentele vamale ale Națiunilor Unite, generând afaceri de milioane de dolari pe întregul lanț de aprovizionare.

Cea mai mare și cea mai rapidă rută de tranzacționare este din Marea Britanie până în India, unde autoritățile sunt din ce în ce mai îngrijorate de afacerile murdare de a transforma deșeurile de cauciuc în ulei – un proces numit piroliză.

Agenția de presă Reuters a intervievat zeci de jucători din activitatea de anvelope uzate din India, Malaezia, Marea Britanie, Singapore și Dubai – garaje, colectori, exportatori și utilizatori finali – pentru a afla cine câștigă bani din deșeurile de pneuri.

În Marea Britanie, cel mai mare exportator de deșeuri de pneuri, service-urile auto taxează automobiliștii în jur de 2 lire sterline (11 Lei) pentru o anvelopă uzată și apoi, la rândul lor, plătesc colectorilor în jur de 1 lira pentru a le lua de la ei.

Odată colectate, anvelopele sunt legate în baloane, ceea ce permite să fie înghesuite aproximativ 3.000 de bucăți într-un container de transport de 40 de metri cubi, gata pentru export. Anvelopele uzate împachetate sunt vândute exportatorilor la aproximativ 260 Lire (1,434 lei) pe container.

Apoi exportatorii organizează vânzările către importatorii indieni. În timp ce marjele lor de profit sunt mici – în jur de 60 de lire (330 lei) pe container – aceste firme livrează sute de containere în fiecare lună.

Importatorii din locuri precum India și Malaezia au declarat pentru Reuters că plătesc între 1.500 $ (6,435 lei) și 2.500 USD (10,725 lei) pe container de pneuri uzate, aproximativ 75 la sută din acest cost fiind costul de transport.

Odată ajunse în India, anvelopele sunt împrăștiate între reciclatorii care le toacă pentru a fi utilizate în construcții de drumuri sau domenii sportive, firme care le ard ca combustibil ieftin pentru a face ciment sau cărămizi și operațiuni de piroliză care transformă deșeurile de cauciuc în ulei de calitate scăzută, negru de carbon și fier vechi.

Pentru fiecare container de cauciucuri, prin operațiunile de piroliză la scara mica se pot face în jur de 2.500 USD din ulei, 300 de dolari din oțel și 200 USD din negru de carbon, potrivit operatorilor instalației. Asta înseamnă un profit cuprins între 500 (2,145 lei) și 1.500 USD (6,437 lei) pe container.

Având în vedere că mașinile de piroliză rudimentare fabricate în China, pot fi cumpărate cu prețuri de până la 30.000 USD, afacerile mici pot să-și înapoieze rapid banii.

Problema este că mașinile ieftine sunt foarte poluante. Echipamentele mai sofisticate care limitează emisiile și deșeurile pot costa de zece ori mai mult.